fbpx

GHID FACEBOOK ADS

De retinut, acest ghid Facebook Ads este pentru incepatori si nu numai!

Ghid Facebook Ads – Invata pas cu pas cum iti lansezi prima campanie pe Facebook

Desi in ultimii ani sesizam o mare crestere in popularitate a retelelor Instagram & Tik Tok, Facebook in continuare se bucura de o  popularitate imensa. Deoarece este atat de stabil si de predictibil, multi oameni inca folosesc ca si prima metoda de a atrage noi prieteni sau de a  creste conversiile platforma Facebook. Pe langa faptul ca, dupa cum bine stim, Facebook iti permite  sa postezi imagini, video-uri sau sa scrii mesaje, platforma de asemenea te poate ajuta in a iti prezenta un produs si/sau serviciu in fata milioanelor de oameni, ba mai mult, te poti adresa unor anumite tipologii de persoane in functie de sex, varsta, ocupatie, pozitie demografica  etc…

In cele ce urmeaza vom  raspunde la cele mai cautate intrebari in ceea ce priveste  Facebook Ads.

Cum creez o pagina Facebook business?

Cum lansez prima campanie?

Cum targetez audienta mea?

Ce fac dupa ce lansez campania?

Care ar trebui sa fie bugetul?

Cat dureaza lansarea unei campanii?

Iar la final de zi – Oare Facebook ads merita  banii? Merita efortul?

Da! Stiu…sunt multe de intrebat! Aceeasi senzatie am avut-o  si eu cand am inceput asta, poate parea si coplesitor, insa, HAVE A LITTLE FAITH! Step-by-step recomand tuturor, asa am facut si eu si a functionat, asa vom face si in cele ce urmeaza.

Ce fac dupa ce lansez campania?

Obligatoriu – Analiza rezultatelor! In acest mod iti poti optimiza costurile. Cu alte cuvinte vei ajunge la mai multe persoane interesate de produsulul si sau serviciul tau cu un minim de efort si un buget redus. Suna bine noohh !?!? Daaa…stiu….

De verificat – cate click-uri ai primit? costul per rezultat? Reach – cate persoane ti-au vazut reclama ? Impresii – de cate ori o persoana ti-a vazut reclama?

De cele mai multe ori, cei care nu fac  ultimul pas, sunt cei care in cele din urma vor cheltui un buget mare nejustificat, spun nejustificat si imi asum! De ce ? Pentru ca ei nu vor putea urmari rezultatele!  Chiar da este atat de volatila aceasta piata, totusi exista metrice care te pot ajuta in a cuantifica rezultatele, pierderile, castigurile… Vom vorbi despre asta in alt episod

Care ar trebui sa fie bugetul?

In medie, cu Facebook ads cheltui 1$ per click, si undeva la 7$ per 1000 impresii. De retinut – depinde si de tara in care faci asta!

Cat dureaza lansarea unei campanii?

Depinde! Daca esti la prima campanie si vrei sa faci un test, urmarind pasii de mai sus undeva la 1 ora.

De retinut – pentru a avea rezultate cat mai bune, trebuie sa cunosti foarte business-ul pentru care faci advertising!

Dureaza mai mult planificarea unei campanii, adunarea de informatii, foto&video, text potrivi, context etc…decat crearea si lansarea campaniei propriu zise.

O data lansata campania, intra in procesul de analiza, de obicei analiza Facebook dureaza undeva la 24 ore, in unele cazuri chiar si mai mult.

In episoadele urmatoarele vom vorbi despre Facebook Meta Pixel. Stim cu toti ce este ? Nimic mai simplu!

Poti vedea aceasta prezentare in limba engleza pe pagina noastra de Facebook sau  Instagram.

Creeaza o pagina facebook business

  1. Mergi la ”Create a page”;

  • Cum vrei sa se numeasca pagina ta ? Introdu numele paginii;
  • Adauga o categorie + o descriere  si click pe ”Create page”;
  • Incarca imagini si introdu detaliile afacerii tale.

O data ce informatiile au fost actualizate, pagina este gata! Acum vei putea accesa ”Ads Manager”. Acest tool iti va permite sa creezi si sa manageriezi viitoarele campanii! Tare nooh ?!?! J

Configurati procesul de facturare

  1. Deschide ”Ads Manager”

  • Click -> ”Billing”
  • Click -> ”Payment settings”
  • Click -> ”Add payment method”

  • Introdu detaliile cardului si  salveaza modificarile.

Creeaza o campanie noua

  1. Deschide ”Ads Manager”, vei ajunge la tabul cu campanii, click ”Create new campanign”

Observatie – Facebook recunoaste 11 tipuri de campanii in functie de obiectiv. Fa click aici pentru a afla obiectivele !

  • Alege una dintre optiuni, in functie de obiectivul pe care ti-l alegi! Dupa click -> ”Continue”

  • Defineste numele campaniei si categoria.

Creearea setului de reclame

Setarea locatie + audienta